dijous, 19 d’abril del 2012

divendres, 2 de desembre del 2011

Promoviendo hábitos de vida saludable - CI i CM

Alimentación saludable

VIDEOS per a treballar la HIGIENE

CUENTO 10 - Doña Higiene al Rescate - CI i CM



Los hábitos de aseo de Kitty



EL ASEO PERSONAL - LOS LUNNIS (CI)



BUENA BANDA: A LAVARSE LAS MANOS



DOKI DESCUBRE LIMPIEZA DIARIA



BUENA BANDA: A CEPILLARSE LOS DIENTES

dimarts, 1 de febrer del 2011

EL VIATGE DE MARIA (video genial sobre l'autisme)

EL NEN PETIT, de Helen Buckelin

(Un conte a favor de la creativitat...)
(*extret de "Creativitat", de M. Sorín, -editorial Labor, Barcelona 1992-).

Hi havia una vegada un nen que va començar a anar a escola. Ell era bastant petit i l'escola molt gran. Quan el nen va descobrir que podia entrar en el seu saló des de la porta que donava a l'exterior va estar feliç, i l'escola ja no li va semblar tan gran.
Un matí, la mestra va dir:
-Avui anem a fer un dibuix.
-Què bé! -va pensar el petit.
Li agradava dibuixar i podia fer de tot: vaques, trens, pollastres, tigres, lleons, vaixells. Va treure llavors la seva caixa de llapis i va començar a dibuixar, però la mestra va dir:
-Espereu, encara no és temps de començar! Encara no he dit el que anem a dibuixar. Avui anem a dibuixar flors.
-Què bé! -va pensar el nen.
Li agradava fer flors i va començar a dibuixar flors molt belles amb els seus llapis violetes,taronges i blaus Però la mestra va dir:
-Jo els ensenyaré com, esperin un moment!
I prenent un guix, va pintar una flor vermella amb una tija verda. I va dir la mestra: ara podeu començar.
El nen va mirar la flor que havia fet la mestra i la va comparar amb les que ell havia pintat. Li agradaven més les seves, però no ho va dir. Va voltejar la fulla i va dibuixar una flor vermella amb una tija verda, tal com la mestra ho havia indicat.
Un altre dia, la mestra va dir:
-Avui anem a modelar amb plastilina.
-Què bé! -va pensar el petit.
Li agradava la plastilina i podia fer moltes coses amb ella: escurçons, homes de neu, ratolins, carros, camions; i va començar a estirar i a pastar la seva bola de plastilina. Però la mestra va dir:
-Espereu, encara no és temps de començar! Ara -va dir la mestra- anem a fer
un plat.
-Què bé! -va pensar el petit.
Li agradava modelar plats i va començar a fer-los de totes les formes i grandàries. Llavors la mestra va dir:
-Espereu, jo els ensenyaré com!
I els va mostrar com poden fer un plat profund.
-Ara ja podeu començar.
El petit va mirar el plat que havia fet la mestra, i després els que ell havia modelat. Li agradaven més els seus, però no ho va dir. Només va modelar una altra vegada la plastilina i va fer un plat profund, com la mestra ho havia indicat.
Molt ràpid el petit va aprendre a esperar que li diguessin què i com havia de treballar, i a fer coses iguals a les de la mestra. No va tornar a fer res ell només.
Va passar el temps, i va succeir que el nen i la seva família es van mudar a una altra ciutat, on el petit va haver d'anar a una altra escola. Aquesta escola era més gran i no hi havia portes a l'exterior
al seu saló. El primer dia de classe, la mestra va dir:
-Avui anem a fer un dibuix.
-Què bé! -va pensar el petit, i va esperar al fet que la mestra digués el que calia fer; però ella no va dir gens. Només caminava pel saló, mirant el que feien els nens. Quan va arribar al seu costat, li va dir:
-No vols fer un dibuix?
-Sí -va contestar el petit-, però: què cal fer?
-Pots fer el que el teu vulguis -va dir la mestra.
-Amb qualsevol color? -va preguntar el nen.
-Amb qualsevol color! -va respondre la mestra. Si tots fessin el mateix dibuix i usessin els mateixos colors, com sabria jo el que ha fet cadascú?
El nen no va contestar gens, i baixant el cap va dibuixar una flor vermella amb una tija verda.

dilluns, 29 de novembre del 2010

EL CAZO DE LORENZO...

Un conte fantàstic per a nens/es sobre les diferències, amb una música fantàstica.
El títol del tema és "Married life", de Michael Giacchino i forma part de la banda sonora de la peli d'animació "Up". Una peli molt recomanable.


dimarts, 26 d’octubre del 2010

4 pinzellades sobre les TAC

La escuela del siglo XXI: las tecnologías digitales, la crisis del modelo expositivo de enseñanza y el nuevo papel de los docentes.

  • És evident, i ningú actualment posa objeccions al fet que les TIC entrin en les escoles i es converteixin en part del paisatge quotidià de la vida escolar. Han quedat enrera les pors i els recels de molts docents quesota els arguments que la tecnologia fomentava l'individualisme...
         (Pense que les TIC no han de substituir el llibre i el llapis, però sí és evident que han d'integrar-se en les aules com una eina més d'aprenentatge)

  • Les TIC'S no tenen efectes màgics sobre l'ensenyament i l'aprenentatge.
         (Això es veritat, les TIC no fan miracles, depèn de com les utilitzes... Les TIC, ben aprofitades, poden motivar molt als alumnes, signifiquen una nova eina per treballar , per aprendre, per descobrir... Poden ser una forma lúdica per ensenyar i aprendre, i tots sabem el poder que tenen els jocs en la didàctica.)

  • Quan els ordinadors entren a les aules, el repte i el desafiament a curt i mig termini és canviar el model educatiu que es posa en pràctica i això representa un nou model de professionalitat docent.
        (Progressivament canvia el model de professionalitat docent, però això no és només per les TIC, és per molts motius...l'ensenyament ja no és transmissió d'informació, ara el protagonista és l'alumne i totes les eines que tenim a l'abast per poder arribar a ell són interessants.)

  • Un professor, avui dia, més que un transmissor de coneixements ha de caracteritzar-se per tutoritzar i guiar el procés d'aprenentatge de l'alumne, és a dir, ha de ser un mediador de la cultura.
         (Aixó és el que deia abans, que com l'ensenyament canvia progressivament, també canvia la figura i el paper del mestre, un mestre que té moltes més fonts d'informació que abans i que en l'aula utilitza una metodologia més orientada a que l'alumne siga més participatiu i interactue més amb l'entorn. Parlant de fonts motivadores, aqui podem trobar les TIC, que suposen una eina molt important per trobar recursos i per treballar en l'aula. Ara el protagonista del procés d 'ensenyament-aprenentatge és l'alumne.)

La meua opinió sobre el nou model d'ensenyament i el paper de les TIC en l'escola. Tània.

dilluns, 25 d’octubre del 2010

BENVINGUTS I BENVINGUDES AL BLOC!!

En aquest BLOC trobaràs uns quants recursos, sobretot de l'àrea d' Educació Física. Espere que et siguin útils!